Ansök till vår skola

Skolan är öppen för alla barn. Antagningen sker enligt de kriterier som anges nedan.

Revidering av kön sker årligen genom att familjer som har barn anmälda i kön tillskrivs med förfrågan om de önskar kvarstå i kön.

Antagning sker främst inför höstterminens start, men kan också ske under pågående läsår, beroende på bland annat tillgänglig plats i skolan. Skolvalet öppnas i början av vårterminen (läs på Danderyd kommuns hemsida för exakta datum) och görs via Danderyd kommuns hemsida (E-tjänst).

Antagningskriterier

I första hand barn med montessoribakgrund med hemvist inom Danderyds kommun.
    I andra hand barn med hemvist inom Danderyds kommun.
    I tredje hand barn med montessoribakgrund från annan kommun.
    I fjärde hand övriga där anmälningsdatum gäller som ködatum.

Är du intresserad av att ställa ditt barn i kö hos oss?

Så ansöker du

Läs på om oss

Innan du skickar iväg din ansökan kan det vara bra att läsa på mer om oss och hur vi jobbar på Danderyds Montessoriskola. Tryck här för att läsa mer om oss!

Ställ ditt barn i kö

När du känner dig redo ansöker du till vår skola genom att fylla i vårt ansökningsformulär, som du hittar här.

Antagningsbesked

Vi återkommer till dig med ett erbjudande om plats per mail. Kom ihåg att du måste tacka ja för att få platsen.